Základní škola


Lidské vztahy jsou nÄ›kdy opravdu hodnÄ› složité. A to bych nebyla já, abych se také vztahu blíže nevÄ›novala. Tohle mÄ› vždycky zajímalo. A také si vzpomínám, myslím jeÅ¡tÄ› na základní Å¡kole, kde jsem byla v sedmé třídÄ› a byla jsem tam úplnÄ› nová, protože my jsme se stÄ›hovali. A do sedmé třídy jsem musela nastoupit už úplnÄ› v novém mÄ›stÄ›. Nejhorší to také bylo, že jsem pÅ™iÅ¡la o kamarády. Ani nevíte, jak mi bylo smutno. Musela jsem se rozlouÄit se svou nejlepší kamarádkou, protože jsme se stÄ›hovali asi o sto kilometrů dál. A Å™eknu vám, že ty vztahy na základní Å¡kole v sedmé třídÄ› byly opravdu tak hrozné, že se mi z toho chtÄ›lo breÄet.

Dobré vztahy jsou vždy výhodné.

SamozÅ™ejmÄ›, že mě tam Å¡ikanovali, nemám takovéto vztahy ráda. Myslím si, že dÄ›ti by mÄ›ly vyrůstat v takovém prostÅ™edí, a hlavnÄ› v takové rodinÄ›, kde je jim porozumÄ›no a také kde budou mít přátelé a takového ÄlovÄ›ka, o kterého se mohou opřít. Řeknu vám, že u mÄ› to bylo velice složité. Na základní Å¡kole jsem nemohla vůbec nikoho najít. Je logické, že v sedmé třídÄ› anebo už i celkovÄ› na druhém stupni základní Å¡koly už jsou vÅ¡ichni napárování. Každé dítÄ› anebo každý žák už tam má vlastnÄ› svého nejlepšího kamaráda anebo takovou skupinku přátel.

Dobré vztahy jsou základ.

Takovou skupinku dÄ›tí, se kterou si moc dobÅ™e rozumí. A věřte, že mÄ› tohle opravdu hodnÄ› mrzelo. Kolikrát jsem taky doma breÄela a proklínala jsem rodiÄe, že jsme se vůbec museli stÄ›hovat. My jsme se stÄ›hovali kvůli zamÄ›stnání, tedy vlastnÄ› můj otec a maminka mÄ›li novou práci. Kolikrát jsem doma breÄela a prosila jsem, jestli se nemůžeme také pÅ™estÄ›hovat zpátky. Bohužel to neÅ¡lo, takže tady jde vidÄ›t, že když máte Å¡patné vztahy ve Å¡kole anebo i v rodinÄ›, tak je to velice smutné a těžko se to napravuje. Dobré vztahy se mi napravily asi až koncem deváté třídy, kdy jsem si tam naÅ¡la kamarádku, která se tam také novÄ› pÅ™istÄ›hovala a nastoupila novÄ› do deváté třídy. Takže se z nás staly kamarádky, protože jinak bychom tam asi nikdo nemÄ›li nikoho.Â